Al subjecte 6XD se l’ha format en els seus darrers 240 mesos amb
diversos mètodes prestigiosos d’aprenentatge, els components dels quals han
pretès injectar-li habilitats receptives i productives, orals i escrites, pronunciació, lèxic, gramàtica i cultura en català, castellà, anglès i francès.
A continuació es presentaran les característiques de les principals
teories lingüístiques que se li han aplicat:
Informes destacats:
Cuenca, M. (1992). Teories gramaticals i ensenyament de llengües (p.26-27). València: Tàndem. |
Informes destacats:
- 24 mesos: No va a la guarderia. Els progenitors interactuen amb ella. Escriptura de lletres i nombres. Input: vocabulari en català i en francès. No se li imposa cap mena d'obligació.
Observacions: es cansa ràpid i li agraden els cargols.
- 36 mesos: Parvulari. Domini del traç. Input: vocabulari en anglès (mètode naturalista directe: si és capaç d'escoltar i adquirir vocabulari en català, també serà capaç de fer-ho en anglès).
Observacions: se li ha colat una 'a' a la sèrie de la 'e'.
- 72 mesos: Educació infantil. Interacció i treballs en equip per fomentar la comunicació (mètode comunicatiu).
- 84 mesos: Educació infantil. Dictats preparats a casa, només es corregeixen les paraules que els manquen lletres, les normes d’accentuació no són requerides. Lectures obligatòries setmanals en català a casa i corresponent fitxa d’exercicis.
- 120 mesos: Educació infantil. Gramàtica tradicional. Arbres sintàctics i estudi de les conjugacions verbals en català i castellà.
- 168 mesos: Educació secundària. Lingüística textual. Roleplaying.
Observacions: la nena sap ser persuasiva.
- 144 mesos: Educació secundària. Continua amb la Gramàtica tradicional. Estructures de frases en anglès per poder entendre la seva construcció.
- 180 mesos: Educació secundària. Predomini de Gramàtica tradicional en l'aprenentatge de llengües estrangeres.
Observacions: creu que copiar X vegades la preposició 'en' no és d'utilitat.
- 192 mesos: Batxillerat. Introducció de noves teories. Blog de literatura en grup.
Observacions: disponible en aquest enllaç.
LIDIA.
ResponEliminaOstres, Alice! M'ha fet molta gràcia el teu repàs general per totes les teories lingüístiques per les que has passat. És molt interessant fer una introspecció sobre allò que hem viscut, ja que ens fa reflexionar sobre el perquè de les coses i ens adonem que tot té un sentit al darrere. És a dir, que tot el que hem fet a l'escola (en major o menor mesura i per bé o per malament) té una explicació o teoria que ho sustenta. Ara bé, m'adono que com la majoria de nosaltres la gramàtica tradicional ha predominat en el teu aprenentatge. Potser allò que sempre és tradicional, malgrat les noves tecnologies, sempre roman.
Ai, els dictats... A casa ningú mai volia dictar-me'ls, hahahaha! Com a la Lidia, m'agrada molt el format en el qual ho has presentat i es veu molt clarament el que has anat fent durant la teva escolarització. És interessant veure com alguns mètodes se segueixen utilitzant però canviant el format i adaptant-lo a cada edat, com es veu amb la gramàtica tradicional. Mira que n'érem de feliços quan no teníem resposabilitats, com ha canviat tot.
ResponElimina